Overdrachtsmiddel, museum, Drents Museum, Drents, Museum, Assen, middel, overdracht, taal, beeld, audio, geluid, verhaal, verhaallijn, emotie, bezoekers, bezoekerservaring, ervaring, wereld, tentoonstellingen, objecten, kennis, overbrengen, publiekservaring, bezoekerservaring, ervaring, publieksonderzoek, analyse, bevindingen, advies, Studio Louter.

Drents Museum: Presentatie-onderzoek

Het Drents Museum

Een verhaal voor publiek

Elk overdrachtsmiddel in een museum gebruikt taal, beeld en soms geluid. Het heeft een doel dat zich verhoudt tot de verhaallijn. Als een museum dit goed en consequent uitvoert, creëert het een herkenbare, zinvolle en prettige bezoekerservaring. Het Drents Museum in Assen heeft een diversiteit aan tentoonstellingen en is in het bezit van unieke objecten. Het museum vraagt zich af hoe zij hier omgaan, en hoe zij hun overdrachtsmiddelen beter kunnen inzetten bij hun presentaties zodat zij effectiever kennis en emotie over kunnen brengen op hun publiek.

 

Studio Louter heeft de bezoekerservaring van het Drents Museum onderzocht aan de hand van de bestaande overdrachtsmiddelen. Dit onderzoek brengt in kaart wat de bezoekers tegenkomen in het Drents Museum, welk verhaal en welke emoties deze overbrengen, en of deze middelen slagen in hun doel. Op basis van deze bevindingen heeft Studio Louter een advies uitgebracht.

Resultaat

Rapport publiekservaring

Partners

Werkveld

  • Storyline
  • Inhoud